بی‌چون

بی‌چون

چه دانم من دگر چون شد که چون غرق است در بی‌چون...
بی‌چون

بی‌چون

چه دانم من دگر چون شد که چون غرق است در بی‌چون...

مناجات مثنوی افشاری و...

تهِ پست پیش گفتم، به دلم ننشست، پاک کردمش.

می‌خوام یه مناجات بذارم برا دانلود.

این شعرش از مولویه

تازگی‌آ ورد زبون بابا شده،

آخه خیلی سال پیش شجریان خونده‌تش

نمی‌دونم درمورد ربط شجریان با ربنای محبوب مردم یا این مناجات چی می‌تونم بگم

قضاوت در مورد این چیزا فقط و فقط کار خداست.

اگه شمام مث منین، لذّت ببرید

:

این دهان بستی، دهانی باز شد
تا خورنده‌ی لقمه های راست شد
لب فرو بند از طعام و از شراب
سوی خوان آسمانی کن شتاب
گر تو این انبان زِ نان خالی کنی،
پر ز گوهرهای اجلالی کنی
طفل جان از شیر شیطان باز کن
بعد از آنش با ملک انباز کن
چند خوردی چرب و شیرین از طعام؛
امتحان کن چند روزی در صیام
چند شب‌ها خواب را گشتی اسیر
یک شبی بیدار شو، دولت بگیر

 

مولانا جلال‌الدّین محمّد بلخی

با کلیک روی لینک زیر می‌تونین این مناجات‌و با صدای محمّدرضا شجریان دانلود کنین.

دانلود مثنوی افشاری-محمــّدرضا شجریان

 

محمّد معتمدی، نمی‌دونم معرّف حضورتون هس یا نه، امسال یه مناجات خیلی زیبا رو روز اول ماه رمضون به مردم ایران تقدیم کرد و در انتهای نوشته‌ای که در کنار اثرش اورده‌بود، خواست که اگه موثّر واقع شد، براش دعا کنند...مناجات زیبایی بود، آواز بود.

اذان مرحوم موذّن‌زاده‌ی اردبیلی که در گوشه‌ی روح‌الارواح از دستگاه بیات ترک خونده‌شده دل‌چسب و آشنای عموم هس...

ربّنای شجریان ام تو یکی از پست‌های قبل اورده بودم.

امیدوارم تو این ماه بیش‌ترین بهره رو از دعاهای توصیه شده و مخصوصاً ربّنا ها که از خودِ قرآن‌اند و آسمونیِ آسمونی اند ببرین و بتونین اون‌طور که باید، اون چیزی که امسال از معرفت به‌خدا و شناختش براتون مقدّر شده، بفهمین و درک کنین و معرفت پیدا کنین بهش.

این وسطا اگه حالی بهتون دست داد و... یه کوچولو از مام پیش خداتون یاد کنین. گرچه من هنوزم نمی‌دونم کسی اینو می‌خونه یا نه!

 

پی‌نوشت:

-اوضاع خوبی نیس، دوباره فکّم می‌گیره، پلکم می‌زنه، دهنم آفت زده، شبا بی‌خوابی دارم و می‌گن اینا همش عصبیه...ولی خب نه، من واقعاً نمی‌دونم چمه. اتفاقی نیفتاده که این‌جوری بشه. درسته که من خیلی بد جوشی‌ام اما نمی‌فهمم چه اتفاقی افتاده. گیج و منگ و دیوونه و خواب...شاید طوفانی زده‌تم که خودم توشم...از این قصه سرهم کردنا دل خوشی ندارم. من حالم خوبه اما همه چی می گه نه.

-امشب شب جمعه‌س. من که رو ندارم از آقا (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) بخوام...نمی‌دونم چی می‌شه، اون بن‌بست که می‌گن همینه یا نه، اما التماسِ دعا دارم...

دلم تنگه. اما این‌بار نه برا کسی، برا یه کسی! 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.